9.990 Ft feletti rendelés esetén ingyenes házhozszállítás

10 étel, aminek fogyasztásával bőrünk egészségesebb lesz

2018 Március 10

10 étel az egészséges bőrhöz, zöld tea, étcsokoládé, narancs

A táplálkozás fontos része a bőrünk ápolásának. Amennyiben odafigyelünk arra, hogy mit fogyasztunk, akkor sokat tehetünk azért, hogy egészséges és feszes maradjon a bőrünk.

Mindennapjaink során körülvesz minket a légszennyezés, a füst, a piszok, baktériumok, amelyek kétségtelenül közvetlenül leginkább a bőrünkkel érintkeznek. A szennyeződések eltávolítására gyakran arclemosó szereket használunk. Ugyanakkor elfelejtjük, hogy ezek is legtöbbször olyan vegyi anyagokat tartalmaznak, amelyek káros hatással lehetnek hosszú távon a bőrünkre. A legjobb megoldás ahhoz, hogy egészséges bőrünk legyen, ha természetes módszereket alkalmazunk, mint például egészségesen táplálkozunk.

Gondosan megválasztott étrendünknek köszönhetően nemcsak testünk lesz egészséges és ellenálló, hanem egyúttal a bőrünknek is jót teszünk. Íme egy lista azokról az ételekről, amelyeket fogyasztani ajánlott annak érdekében, hogy hosszú ideig egészséges és ragyogó bőrünk legyen.

Gyümölcsök

A citrusfélék, mint narancs és citrom, nagyon fontosak ahhoz, hogy megőrizzük bőrünk fiatalosságát. Az avokádó pedig sok „egészséges” zsírt tartalmaz. Az ilyen zsírok nagyon fontosak ahhoz, hogy a bőr rugalmas maradjon és hidratálódjon. Az avokádó ezen kívül olyan összetevőt is tartalmaz, amely megvédi a bőrt a nap káros hatásaitól.

Dió

Nagyon jó esszenciális zsírsav forrás. Olyan zsírok találhatóak benne, amelyet a szervezet nem képes önmaga előállítani. A dió ezen kívül cinket, E-vitamint, C-vitamint, szelént és fehérjét tartalmaz. Ezek mind olyan tápanyagok, amelyek fontosak ahhoz, hogy bőrünk egészséges maradjon.

Napraforgómag

Általában a diófélék és a magvak jó tápanyagforrások, amelyek fontosak az egészséges bőrhöz. A napraforgómag egy kiváló példa erre, mivel linolsavat is tartalmaz, ami olyan zsírfajta, amely megakadályozza a bőr kiszáradását és elvékonyodását.

Édesburgonya

Az édesburgonya kiváló béta-karotinforrás, amely természetes fényvédő rétegként működik, és védi a bőrt a napsugaraktól.

Leveles zöldségek

A spenót és a saláta az egyik legfontosabb vitamin és ásványi anyag forrás, amely hozzájárul ahhoz, hogy bőrünk egészséges és ragyogó maradjon. A brokkoli fogyasztása is nagyon fontos a bőr védelme érdekében, mivel szulforafánt tartalmaz, ami elősegítheti a bőrrák megelőzését és megóvja a bőrt a nap káros hatásaitól.

Paradicsom

A paradicsom C-vitaminban gazdag és az összes fontos karotinoidot, mint például likopint is tartalmazza. Ezek a karotinoidok megvédik a bőrt a napsugárzástól, és segíthetnek megakadályozni a ráncosodást. Azonban ahhoz, hogy a paradicsom tápanyagai felszívódjanak, fontos, hogy fogyasszunk mellé zsiradékot is, például sajtot vagy olívaolajat.

Étcsokoládé

Nem minden egészséges táplálék unalmas! A kakaó antioxidánsokat tartalmaz, amelyek megvédhetik a bőrt leégés ellen. Ezen kívül hatékonyak a ráncok elleni küzdelemben, segítenek megőrizni a bőr vastagságát és hidratáltságát, kedvezően hatnak a véráramlásra és a bőr textúrájára is.

Zöld tea

A zöld tea kiváló bőrvédő hatását a benne található katekinnek köszönheti, amely egy erős antioxidáns. Segít megvédeni a bőrt a nap káros hatásaitól, mint például a leégéstől, valamint javítja a bőr hidratáltságát, megőrzi a bőr vastagságát és rugalmasságát.

Víz

A legegyszerűbb és legnyilvánvalóbb módja annak, hogy a bőrünk egészséges legyen, ha sok és még annál is több vizet iszunk. Segít a pórusok tisztításában, a bőr rugalmasságának megőrzésében és hidratálásában.

Tojás

A tojás nagy mennyiségű fehérjét tartalmaz, zsírtartalma és összetétele is ideálisnak mondható, több mint 60 százaléka telítetlen zsírsav. Pont erre van szükségünk! Sok fehérje és megfelelő mennyiségű zsír. Megelőzi a ráncok kialakulását és egyben elegendő táplálékot biztosít bőrünknek.

Dióhéjban:

  • Egészséges táplálkozás hozzájárul ahhoz, hogy bőrünk egészséges maradjon.
  • Ételek, mint például tojás és dió olyan zsírokat tartalmaznak, amelyekre bőrödnek és testednek szüksége van.
  • Víz és zöld tea fogyasztása bőrödet hidratálja és tisztán tartja.

 forrás: 10 foods you should be eating for healthier skin