9.990 Ft feletti rendelés esetén ingyenes házhozszállítás

Zöld Tea: A tökéletes választás jógázás után

2017 December 05

A zöld tea a legjobb megoldás a jógázást követően fellépő fájdalmak enyhítésére

A jógagyakorlást követően a test felfrissül, miközben belső békére lelünk. Egy sikeresen elvégzett jógagyakorlat fiatalító hatása máshoz nem is hasonlítható érzés.

Viszont egy jógázás után vissza kell térni a való világba, a mindennapi rutinhoz. Ehhez természetesen szükséges, hogy felkészítsük a testünket, hogy fizikailag és szellemileg is készen álljon a feladatokra.

Habár jóga után a testnek gyakran nehezére esik hirtelen visszazökkeni a megszokott kerékvágásba. Ezért nagyon fontos, hogy a testünket megfelelően felkészítsük erre a visszaállásra.

Többféle lehetőség közül választhatunk, ami segít ebben, de az egyik legegyszerűbb módja, ha zöld teát iszunk. Biztos felmerül benned a kérdés, mégis miért? Most megtudhatod, hogy miért a zöld tea a legjobb jógázás utáni ital.

  1. A zöld tea enyhíti a fizikai fájdalmat

A zöld tea a legjobb megoldás a jógázást követően fellépő fájdalmak enyhítésére. Akár ízületi vagy krónikus fájdalom esetleg húzódás esetén a jóga és a zöld tea együttesen az egyik legjobb terápia a gyógyuláshoz.

A jógázás után gyakran izomhúzódást vagy akár fizikai fájdalmat is érezhetünk. Ezekre a fájdalmakra a zöld tea a tökéletes gyógyír, mivel gyulladáscsökkentő hatása segíti lazítani az izmokat és a jógapózok által a testben keletkezett feszültséget is enyhíti.

  1. Segít a test hidratálásában

A dehidratáció korlátozhatja a jóga kedvező hatásait. Legrosszabb esetben a kiszáradás görcsöket és szokatlan fáradtságot okozhat a jógázás alatt és után.

A zöld tea legjelentősebb és legismertebb előnyei között van a hidratáló tulajdonsága. Fogyaszd ízesítés nélkül és legyél hidratált jógázás után!

  1. A zöld tea növeli az állóképességet

Tudtad, hogy a zöld tea növeli a kitartásodat? Többek között ez az egyik oka, amiért egy csésze zöld tea fogyasztása ajánlott ébredés után.

Fontos megemlíteni, hogy a zöld teában az antioxidánsok, koffein és víz tökéletes egyensúlyban vannak. Nem szabad alábecsülni a jógához és egyéb fizikai és mentális feladatokhoz szükséges kitartásnak a jelentőségét. Egy jóga edzés után kellemesen elfáradunk, és a zöld tea nemcsak fizikailag és mentálisan frissít fel, hanem növeli a kitartásunkat a jóga utáni egyéb feladatok elvégzésében is.

A zöld teában lévő koffein bejut a véráramba, serkentő hatású, ami jobb állóképességet eredményez. Ezáltal a jóga után elfogyasztott zöld tea lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig tudjunk a munkára koncentrálni.

Egy csipet só hozzáadásával egyúttal elektrolit háztartásunkat is feltölthetjük.

  1. Enyhíti a stresszt

Manapság mindenki stresszes… Bár a stressz szintje változó, de mindig van egy kis szorongás bennünk. Aggódunk, hogy ne késsünk el egy találkozóról, vagy csak idegeskedünk azon, hogy bekerültünk egy dugóba, ami nem akar mozdulni.

A zöld tea hozzájárul a belső béke eléréséhez, mivel hatékonyan teremt kapcsolatot az észlelés és a valóság között. A zöld tea az izmokat ellazítja, így ezáltal megnyugtat. Csak válasszunk egy kellemes teát, majd élvezzük aromáját és ízét, és hagyjuk, hogy jótékony hatását kifejtse.

  1. Zöld tea fokozza a vérkeringést a szervezetben

Jógázás során biztosak lehetünk abban, hogy a vérkeringésünk nyugodt és egészséges ütemben áramlik. Ezt a fajta vérkeringést még intenzív testmozgással sem lehetséges elérni.

A zöld teában található antioxidánsok bekerülnek a véráramba. Ennek köszönhetően a tápanyagok a test minden részére eljutnak. Az antioxidánsok szétterjedése jóga gyakorlás után a leghatékonyabb.

  1. A zöld tea javítja az alvás minőségét

Ha rendszeresen jógázol, akkor már biztos tapasztaltad a gyakorlás és a mély alvás közötti összefüggést. A jóga hozzájárul a minőségi és mennyiségi alváshoz, és még pihentetőbb alvásra számíthatsz, ha a jógázás utáni csésze kávédat egy forró, alacsony koffein tartalmú zöld teára cseréled. Lecsendesíti az elmédet, testedet és igazán pihentető alvást biztosít.

  1. Immunitást javítja

Az izomerősítéssel és nyújtással a jóga serkenti a vérkeringést, ami a fehérvérsejtek könnyebb mozgását eredményezi. A zöld teának immunitásra gyakorolt hatása hasonló, sőt ahogy előzőleg is kiemeltük a jóga segíti az antioxidánsok szétterjedését, ami segít leküzdeni a betegségeket okozó kórokozókat. Összességében hozzájárul egy ellenállóbb immunrendszer kialakulásához.

Összefoglaló

A zöld tea nagyon jó választás jógázás után. Érdemes fogyasztani, mert erősíti az immunrendszert, enyhíti az ízületi gyulladást, stresszt és fizikai fájdalmat, hozzájárul a pihentető alváshoz és a jobb vérkeringéshez plusz hidratál is. Találd meg kedvenc zöld teádat, fogyaszd jógázás után és élvezd az összes jótékony hatását!

forrás: https://www.bookyogaretreats.com/news/green-tea-for-yoga